torsdag den 22. marts 2012

Banan-kokos muffins og løbeapp

 


Mens jeg i går fik udformet 3 ansøgningen til div. gymnasiejob bagte jeg i sympati ( med mig selv! ) de lækreste bananmuffins. Spiste derefter 4 og var så nødt til at hoppe i løbeskoene for ikke at få alt for dårlig samvittighed. Heldigvis skinnende solen og den søde dame på min løbeapp var vældig opmuntrende. Jeg fik et højt 'Well done' hver gang jeg havde løbet en af mine meget korte distancer. App'en hedder i øvrigt 'Get running' og er for os som må kæmpe for at komme i nærheden af de 5 km. Den fortæller dig hvornår du skal løbe, hvornår du skal gå, hvilke dage du skal afsted og roser dig en hel masse indimellem. Den er god.


Ingredienser:

(12 stk.)


200 g blødt smør
170 g. Sukker
165 g. Mel
2 tsk. Bagepulver
1 spsk. Kakaopulver
100 g. Kokosmel
3 stk. Æg
2 stk. Modne bananer


Fremgangsmåde:
Alle de tørre ingredienser blandes (Mel, bagepulver, kakaopulver). Blødt smør og sukker piskes til en lidt luftig masse. Æg tilsættes 1 ad gangen.

De tørre ingredienser sigtes ned i blandingen. Kokosmel tilsættes og der røres godt rundt. Bananerne skrælles, moses og tilsættes i dejen.

Fordeles i 12 store muffinsforme og bages i en forvarmet ovn ved 200 grader i 14-18 minutter.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar