søndag den 31. oktober 2010

The Social Network

Ud over weekendens vinbars-tema (som vist i øvrigt mere blev til et RIESEN/Guldregns-tema) har jeg også haft gang i et bio-tema. Eller det vil sige,  jeg har være i biografen mere end end een gang på sammen uge - så halløj for et tema!  Ugens anden film var facebookfilmen The Social Network, og selv om jeg syntes at  Sandheden om mænd var rigtig fin, jah så var denne her bedre.   
Jeg har nappet et uddrag af anmeldelsen fra DRs FILMLAND, da mine søndagstømmermænd dels ikke rækker til dybteborende analyser af temaer og skjulte hentydninger, og desuden fordi jeg er utrolig enig men det altid kloge-kloge Per Juul Carlsen :)

 

The Social Network

ratings6

Anmeldt af Per Juul Carlsen

'The Social Network' er en imponerende bedrift. Slet og ret. Hverken mere eller mindre. Hør her: Hvordan tager man historien om tre tabere og en computernørd, der sagsøger en hypermeganørd for at have stjålet deres idé til en hjemmeside, og laver en film ud af det? Hvis der nogensinde har været en dødfødt synops på en film, er det den, der ligger bag 'The Social Network'. Det lyder fuldstændig håbløst. Og det imponerende er, at instruktøren David Fincher og manuskriptforfatteren Aaron Sorkin får udfoldet den her håbløse synops og gjort den til en fantastisk intens film. Ordet 'dynamisk' slår slet ikke til.
 (og tjek så lige virkelighedens facebookmand -charme selvtillid og lækkert hår!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar