lørdag den 29. november 2014

Glyptoteket





Der findes mange fine museer i København, men et af mine ynglings er Ny Carlsbergs Glyptoteket, med den dejlige vinterhave og en blanding af skulpturer, malerier og gamle mumier (!?!).  Jeg er personligt især vild med deres franske impressionistiske kunst og udsigten ud over de københavnske tage fra tagterrassen, men jeg har flere veninder der fortæller at kagerne i cafe er hele turen værd. Egentligt sært at jeg aldring har taget mig sammen til at stå i køen efter et bord. Det må der vist laves om på i nærmeste fremtid. Søndag er det tilmed GRATIS at komme ind, så hvis du ingen planer har i morgen var det måske en ide at tage et smut forbi. 

NY CARLSBERG GLYPTOTEK
Dantes Plads 7
1556 København V
Tlf. 33 41 81 41

ÅBNINGSTIDER
Tirsdag - Søndag 11-17, mandag lukket

Ingen kommentarer:

Send en kommentar