onsdag den 9. november 2011

Favoritpletter i hovedstæder



Jeg sad lige og stenede over at mit rejsetema åbenbart er europæiske hovedstæder i år (uden at det dog på nogen måde, har smittet af på min sucessrate i geografispørgsmålene i bezzerwizzer, desværre…) Jeg har været i London, Berlin og lige om lidt Paris. Og ja, jeg ville da utrolig gerne have tilføjet Barcelona, Wien, og Rom til listen også, men er nu egentlig ret godt tilfreds med min liste. Jeg kan ikke helt beslutte mig for, om jeg har en yndlings by. Har I?  Til gengæld har jeg en hel del favoritsteder i hver af hovedstæderne…










Jeg elsker steder med vand. Som Camden's sluser og udsigten over Themsen i London. Eller floden Spree der løber langs Eastside Gallery i Berlin.


Eller genbugbutikken på Bergsmannstrase  og cafeerne på Kastanien Allé

3 kommentarer:

  1. Fine billeder!
    Jeg har også rigtig mange yndlingssteder i mine favoritbyer, men Barcelona er dog alligevel byen over dem alle. Andre favoritter er Amsterdam, Prag og Firenze, og jeg glæder mig til en dag at kunne føje en ikke-europæisk dag til listen.

    SvarSlet
  2. By, selvfølgelig. Jeg har lige været på arbejde i elleve timer.

    SvarSlet
  3. Hehe, ja jeg er selv en mester i slåfejl - også selv om jeg ikke har haft 11timers vagt :) Jeg har kun været en Barcelona en enkel dag for 100år siden, og alle siger jo som du at det er en fantastisk by. Tror jeg må se om jeg ikke kan komme dertil næste år.

    SvarSlet