fredag den 25. marts 2011

Det nye Panum

Jeg har i min tid som øl-drikkende studerende, været forbi et par fester og fredagsbarer på Panum-instituttet. På mange måder dejlige øjeblikke som jeg husker tilbage på med længsel og vemod.., eller du ved måske hvad jeg mener!?! Anyways, så husker jeg også noget om masser af beton og nedslidte kælderlokaler.  Derfor des større glæde da jeg så planerne for det nye Panum. For det er da faktisk pænt flot! Sådan - så kan de kommende forskere og andre kittelbærende individer endelig komme til at drikke øl i passende omgivelser, tænkte jeg. Og tja, så er der oveni købet græs på taget...


KU udbygger og moderniserer den eksisterende Panum-bygning, som skal være klar til at blive taget i brug inden udgangen af 2014. Det bliver den danske tegnestue C.F. Møller som sammen med Rambøll, SLA, Aggebon & henriksen, Farquharson Gordon, Cenergia og Innovation Lab skal tegne det nye udbygning, der bliver på 35.000 m2.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar