onsdag den 5. januar 2011

Forbrydelse og straf - en smule forsinket

Hov, jeg fik da vist aldrig fortalt jer om min tur i Skuespilhuset i december.

Jeg var inde og se "Forbrydelse og Straf" - en god gammel klassiker af Dostojevskij.
Jeg har aldrig læst bogen, men fik helt lyst til at begynde på projektet, efter at have set Rune David Grues imponerende opsætning. For jeg blev virkelig revet med, og opslugt af diskussionen om storhedsvanvid, moral, tro, kærlighed og samvittighed fra helvede.


Forestillingen byder desuden på en rigtig flot scenografi, og intet mindre end sublimt skuespil fra Thure Lindhardt og resten af flokken. 
Tjah, og så er jeg bare helt enkelt,  godt gammeldags vild med Skuespilhuset, og ikke mindst Store scene.
Og du kan faktisk nå det endnu - stykket bliver først taget af plakaten den 27. januar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar