torsdag den 21. oktober 2010

Huset i Magstræde - Upcoming onsdag

Drivvåd og uden et eneste dødt dyr under armen (hvilket måske faktisk passede de andre togpasssagere meget fint!) tog jeg efter gårsdagens aftenjagt tilbage mod København. Jeg nåede lige at skifte fra gummistøvler og fin grøn hat - til stilletter og rød læbestift , men tog ellers direkte ind i HUSET for at mødes med Ida Mari, drikke en tillykke-med-du-har-afleveret-speciale-øl og høre dejlig musik.

Dagens program stod på 3 stk. danske upcoming bands. Og især to af dem gjorde indtryk. Først ANNA STENGADE, som  spiller elektronisk mystik-pop, hvor hun gør god brug af 80'er- og 90'er inspirerede synths. Jeg har tidligere hørt dem på START FESTIVAL, og det er altså virkelig en fin fest.

Efterfølgende spillede gruppen  IGRUNDEN FUNDET, der er en skøn blanding af nordiske folkemusik og jazz. Teksterne er dansk og virkelig fine. Og der er i det hele taget virkelig et skønt skønt band. JEG ER HOOKED! Desværre kan man vist ikke købe musikken nogen steder, heldigvis har jeg dog fundet et par numre man kan streame på deres myspaceside.
Tag og tjek dem ud:
Find flere artister som IGRUNDEN FUNDET MySpace Musik

Ingen kommentarer:

Send en kommentar