søndag den 3. oktober 2010

ELEKTRA på EDISON

Jeg var som sagt på EDISON og se forestillingen ELEKTRA, i torsdags. 
Stykket er er en nyfortolkning af den 2000 gamle myte om Elektra. En ung kvinde, der er besat af tanken om at hævne mordet på sin far. For mig spillede historien dog ikke den helt store rolle. Derimod gjorde det virkelig fine skuespil af især hovedrolleindehaveren, Marijana Jankovic og Caroline Dahl, som spille dennes lillesøster, et stort indtryk. Jeg vil helt sikkert anbefale stykket, som får 4 stjerner ud af 6 i min bog. Og hvis I Stoler mere på de etablerede anmeldere, har jeg smidt et par af deres udtalelser ind også :)
Medvirkende
MARIJANA JANKOVIC
ANDRÉ BABIKIAN
ANDREA VAGN JENSEN
JONAS KRIEGBAUM
RONNI MORGENSTJERNE
CAROLINE DAHL
Det skrev pressen:
”Elektras tour de force imponerer. Et følelsesbrusende oprør, der svarer glimrende til en sort-hvid teenage-rasen. En klar nutidsappel med forestillingens insisteren på individets ret til opgør med alle ydre bindinger”. Politiken
”Fremragende skuespillere og et gennemtænkt visuelt univers bærer Elektra ind i en moderne ramme uden at spilde intensiteten og traditionsbevistheden på gulvet”. Kultunaut
” Marijana Jankovic har et blik og udtryk, der skærer til benet, indstillet på at bruge sin kraft og sit temperament til at fremstille Elektra”. Ekstra Bladet

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar